Ryža a zvýšená glykémia

Napísal 

Otázka: Po zjedení ryže sa mi vždy viac zvýši glykémia, ako po primeranej porcii zemiakov alebo cestovín. Ryžu mám radšej ako zemiaky. Ako ju mám pripraviť? Kde robím chybu, keď sa snažím dodržiavať aj predpísané množstvo?

-          Ryžu pripravujte rovnako ako dosiaľ, len ju nerozvarte.
-          Po prebratí a opláchnutí ryžu opražte na troške oleja a až potom zalievajte vodou.
-          Uvarená sa má na tanieri rozsýpať, nemá byť polepená, t. j. rozvarená.
-          Zalejte ju menším množstvom vody a duste pomaly.
-          Glykémiu pomalšie zvýši ryža nelúpaná – naturálna (2 polievkové lyžice = 45g = 1 SJ).
-          Keď podávate k hlavnému jedlu dusenú bielu ryžu, zjedzte zeleninový šalát ako predkrm. To môže pomôcť tiež.  
-          Večer máte nižší energetický výdaj, keď si po práci sadnete k televíznemu programu alebo jednoducho len oddychujete.
-          Aj prechádzka po večeri vám prospeje.
 

 

   Viac dobrých rád a receptov nájdete v knihe Márie Štefákovej VARÍME DIABETIKOM

   cena: 10 eur, pri zásielke na dobierku poštovné neplatíte

   Objednávky na tel: 0908 069 388 a na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

   Objednávky v Českej republike: www.pemic.cz

 

 

Posledná úprava 26.02.2016
Mária Štefáková

Diétna sestra v NEDÚ v Ľubochni, ktorá učila – a naučila – tisícky diabetikov žiť s ich diagnózou plnohodnotný život. Čitateľom svojich kníh (Varíme diabetikom a Diagnóza Cukrovka, spoluautor Jozef Michálek) želá: „Aby vaša glykémia bola vždy dobrá.“