Nechcem, aby ste museli chodiť s váhou pod pazuchou. Bola by som rada, keby ste sa naučili odhadovať sacharidové jednotky v potravinách podľa ich objemu či veľkosti. Aby ste si zapamätali, že napríklad na raňajky je jedno, či zjete 1/3 bieleho rožka alebo klasickej bielej žemle,

Rôzne druhy potravín – aj keď s rovnakým obsahom SJ – vyvolávajú v priebehu rovnakého času po ich zjedení rôznu postprandiálnu glykémiu (t. j. glykémiu po jedle). Po niektorých potravinách glykémia stúpa rýchlejšie a prudšie, zatiaľ čo po iných je vzostup glykémie pozvoľnejší a pocit sýtosti pretrváva dlhšie.

Zo života diabetičky: "V ambulancii ma vybavili brožúrkami a tabuľkami, na prednáške diétnej sestry som si aj myslela, že tomu rozumiem, ale doma som sa zase zľakla. Čo vlastne môžem, čo nemôžem? Ak urobím jedinú chybu, môže byť fatálne zle... Budem to vedieť?" 

Desať zlatých zásad stravovania diabetika podľa Márie ŠTEFÁKOVEJ z NEDÚ v Ľubochni.

Po prvé, konzumovať stravu s primeranou energetickou hodnotou, čím sa vyvarujeme nadváhe.

Začneme stručnou a jasnou analýzou vášho stravovacieho režimu. Pomenujeme potraviny, ktoré sú pre vás odteraz nevhodné alebo menej vhodné. Lekár či diétna sestra vám stravu upravia tak, aby ste ju mohli čo najstabilnejšie zabudovať do vašich stravovacích návykov.