Sacharidové jednotky sa osvedčili ako jednoduchý prístup k stravovaniu diabetika. Keby mal diabetik neustále študovať tabuľky výživy a vážiť množstvo potravín, neostal by mu čas na nič iné a sústavne by sa musel zaoberať len svojím ochorením.

Diabetici sa zvyčajne ovocia obávajú, myslia si, že je „sladké“. Ale ak si zoberú len polovicu grapefruitu, jeden pomaranč alebo dve malé kivi, vždy je to len 1 SJ. Výnimkou je hrozno, tam na 1 SJ stačí zopár bobúľ. Alebo

Alkohol a diabetes mellitus. Existuje zvýšené riziko pre diabetika pri pití alkoholu? Ktoré druhy a v akých množstvách môže piť, ktoré vôbec nie? Alebo sa diabetik má radšej pitia alkoholických nápojov úplne zriecť?

Zo živočíšnych potravín nezapočítavame do sacharidových jednotiek tie, ktoré sú tuhé, napríklad syry, tvaroh, bryndzu, mäso. To, čo tečie – ako mlieko a jogurt – započítavame.

Do počtu SJ je potrebné započítať len tieto druhy zeleniny: - hrach, mrkva, cvikla, kukurica, strukoviny a zemiaky. Ostatné druhy zeleniny glykémiu neovplyvňujú a môžu sa konzumovať bez obmedzenia s hodnotou 0 SJ.

Zeleninu diabetici nemusia započítavať do počtu SJ, porcia s hmotnosťou menšou ako 200 gramov nemá výrazný vplyv na glykémiu. Do počtu sacharidových jednotiek v jedle započítavame len mrkvu, cviklu, kukuricu a hrášok.

Cestovinový šalát /4 SJ) - na 4 porcie potrebujeme: 200 g cestovín mušličiek (14 SJ), 1 cibuľu, 200 g paradajok, 100 g papriky, 150 g šalátovej uhorky, 1 biely jogurt (1 SJ), 100 ml mlieka (? SJ), vodu, soľ, ocot, náhradné sladidlo

Diabetik musí vedieť, koľko sacharidových jednotiek (SJ) má prijať za deň a ako si ich má rozdeliť na porcie. Primeraný počet SJ a prispôsobená dávka inzulínu na jedlo mu pomôžu udržať glykémiu pod kontrolou.